zondag 28 augustus 2011

Donderdag 25 augustus; Miami Aventura Mall en terug naar huis.

We moesten vandaag een beetje op tijd op want het ontbijt was maar tot half tien. De laatste nacht in Amerika, vannacht slapen we in het vliegtuig hopelijk en morgen weer in ons eigen bed. De bedden hier zijn niet zo breed dus dat zal wel weer lekker zijn thuis.

Het ontbijt was heel erg uitgebreid. Het enige nadeel was dat het best wel druk was rond deze tijd en er stond best wel een rij voor het bakken van een ei/omelet en voor de pannekoeken en scrambled eggs. De rest kon je zelf pakken dus dat ging op zich wel. Na het ontbijt gingen de heren alle caloriën weer verbranden in de fitnessruimte.

Gisteren hadden we al gratis een check outtijd van 14.00 uur gekregen maar we wilden toch graag wat langer blijven. We hoefden pas om half zes op het vliegveld te zijn dus hadden we nog een hele dag. Aangezien het ook nog eens regende zou het wel prettig zijn als we de kamer nog wat langer hadden. Bij de receptie reserveerden we tot 16.00 uur.

Omdat het toch regende besloten we nog even naar de Aventura Mall te gaan. Daar waren we in het begin van de vakantie al geweest maar toen waren we moe en zijn er maar een uurtje of zo geweest. We stelden de Tomtom in met dit keer Aventura als stad want de vorige keer kwamen we midden in Miami uit. Daar heb je hetzelfde adres namelijk. Het was nu nog heel rustig in de mall dus we konden op ons gemak rondkijken. Kopen konden we niet meer want er kon nog geen vloeitje meer in de koffers. Uiteindelijk kwamen we nog bij de Apple Store waar we nog even keken voor een ipad. Die had ik graag willen kopen. We informeerden nog even en besloten er toch maar een aan te schaffen. Ik nam er gelijk een apparaatje bij om foto's erop te kunnen  zetten en een wereldadapterset. Ook een beschermhoes was wel handig. Ik had al in Nederland gekeken wat een en ander kost en dat scheelt toch zo'n 30%. Dus ik heb nu ook een nieuw speeltje.  Nadat we klaar waren bij de Apple Store wilden de kinderen graag nog een keer naar de foodcourt. Bart maar ook Joost zijn weg van de Bourbon Chicken hier. We gingen maar weer naar dezelfde zaak als de vorige keer en ze hebben allebei nog heerlijk zitten smullen. Volgende week is het weer gewoon aardappels met bloemkool en een bal gehakt. Ook lekker trouwens.

Toen we buitenkwamen was het gestopt met zachtjes regenen. We renden naar de auto en tommie wees ons weer de weg terug naar het hotel. Gelukkig hadden we valitparking dus konden we droog het hotel binnen. We verkleden ons en maakten dat alles in de koffers kwam. Onvoorstelbaar overal zat iets in, we hebben echt moeten proppen. Hopelijk hebben we geen overgewicht.

Om vier uur checkten we uit en reden richting vliegveld. We waren er zo en reden naar Alamo om de auto in te leveren. Het bonnetje stond op 0 dus alles klopte gelukkig. We stapten in het shuttlebusje naar het vliegveld gebracht en werden netjes bij British Airways afgezet. We wogen onze koffers en deze waren nog net onder het gewicht. Goed gedaan dus. We checkten in en onze boardingpasses werden geprint. We dronken nog wat en besloten maar vast door de douane te gaan. Helaas kwamen we hierna al gelijk in de vertrekhal waar eigenlijk weinig meer te beleven was. Het was pas kwart voor zes dus we moesten nog wel even wachten. Om acht uur zouden we gaan boarden. We vermaakten ons maar een beetje met lezen en met de ipad want 2 uur is toch lang. Naast ons vertrok een vliegtuig naar Boston. Het enige vliegtuig wat überhaupt nog die kant op ging alleen hadden zij lang vertraging. De passagiers hadden allemaal een bon gekregen om iets te eten en te drinken. Toen Joost en Bart in de rij stonden kregen ze van een man nog drie snickers omdat de bon toch op moest. De vluchten naar New York waren ook allemaal gecanceld. Allemaal in verband met Irene.

Om acht begon het boarden en we konden op tijd vertrekken. De vlucht verliep voorspoedig al hadden we wel heel veel turbulentie. Waarschijnlijk is de route ook gewijzigd want we vlogen over Florida richting Orlando, toen een klein stukje over zee daar weer over land richting Washington en toen pas bogen we af over zee richting Londen. We arriveerden op tijd in Londen en gingen opnieuw door de douane. Onze vlucht naar Brussel stond al wel aangegeven maar er stond nog geen gate bij. Om 11.50 uur zou de gate sluiten maar nog steeds stond er niet aangegeven naar welke gate we moesten. Na even navraag te hebben gedaan bleek het A11 te zijn. Hier was echter nog niemand te bekennen. We zouden toch niet weer vertraging hebben? En jawel hoor, gelukkig viel het achteraf nog mee maar we kwamen wel een half uur later aan in Brussel. Hier stond André al op ons te wachten. Op de terugweg vanuit Brussel stonden er verschillende files dus dan maar binnen door naar huis. Om 7 uur kwamen we daar aan waar opa en oma en Ans al op ons stonden te wachten. Zij hadden ondertussen al Chinees gehaald dus konden we gelijk eten.

Zo eindigde onze vakantie in Florida. We hebben het ondanks de trubbels in het begin en op het einde weer heel goed gehad. Toch vinden we het fijner om rond te rijden binnen Florida omdat je dan toch wat meer ziet. Ook vind ik het leuk om wat langer aan de kust te zijn. Volgend jaar misschien weer.

Iedereen bedankt voor het meelezen en voor de leuke reacties via dit blog op via de mail. Dit maakt het schrijven altijd wat leuker. Nogmaals bedankt en misschien tot volgend jaar.

Monique

1. Mooi dat de terugreis ondanks Irene, vrij vlotjes is verlopen. Het was leuk om jullie blog te volgen!

2. Jullie bedankt dat we mochten meelezen. Gelukkig zijn jullie weer veilig thuis aangekomen. Tot de volgende keer,
    Gr. Saskia

3. Monique, Ton, Joost en Bart welkom thuis weer. Bedankt dat ik met jullie 'mee op reis' mocht. Bedankt voor de reisverslagen. Het was leuk om al jullie belevenissen mee te kunnen volgen.

Groetjes, Sjef

4. Jullie ook bedankt voor het blog, het was morgens lekker zo met een kop koffie te genieten van jullie avonturen.