donderdag 25 augustus 2011

Woensdag 24 augustus: van Kissimmee naar Miami

Het eerste wat we 's morgens deden was kijken hoe het met Irene gesteld was. Zoals het er nu voorstaat gaat de orkaan langs Florida af en zullen we er wel wat last van hebben maar gaat de storm niet over Miami. De orkaan gaat nu richting North Carolina waar hij waarschijnlijk zaterdag zal aankomen. Toch voor de zekerheid maar even gebeld met BA over hoe het er voor stond. Tot nog toe staat onze vlucht nog steeds gepland op 20.40 uur. Het vliegveld van Nassau (Bahamas) was voor vandaag afgesloten maar verder waren er nog geen updates.



Gisteravond had ik al een hotel gevonden dichtbij het vliegveld. Dit vonden we wel handig omdat we mocht het slecht weer worden we niet meer een eind hoefden te rijden. Verder zagen we het aan de r kust nu ook niet zitten en dit hotel ziet er heel mooi uit. Het heeft een gratis ontbijt en een aparte livingroom wat ook wel handig is. Op internet was het nog vrij dus ik belde even met het hotel om te reserveren. Met ons ANWB pasje kregen we nog korting.

De koffers waren al zover gepakt dus moesten we alleen nog een laatste was draaien met de handdoeken e.d. De laatste boodschappen nog opmaken en checken of we niks vergeten waren. Om 11 uur starten we de Dodge en stelden de Tomtom in naar Miami. 4 Uur rijden gaf deze aan en 356 kilometer. Onderweg stopten we nog even om te tanken want op de Turnpike (tolweg) zijn niet zoveel tankstations. Bij Orlando reden we de Turnpike op en de tomtom gaf aan 317 kilometer rechtdoor. Bij de eerste plaza stopten we even om wat te drinken. Snel even een slok en weer verder. Bij de volgende plaza stopten we weer voor een plaspauze. Van de een naar de andere plaza is meestal iets van 75 kilometer. Dat wordt van te voren aangegeven. We konden lekker doorrijden want op de tolweg is het niet zo druk. Het is maar een tweebaansweg. Ik vind het wel fijn om te rijden.



Aangezien we lekker door konden rijden besloten we maar door te rijden richting Miami. Rond drie uur waren we dan ook al bij het hotel The Embassy Suites Miami Airport. We hadden er totaal dus maar vier uur over gedaan, mooie tijd. We checkten in en lieten onze auto parkeren op de valetparking. We hebben een hele mooie kamer met inderdaad een aparte livingroom met een tafel met vier stoelen, een bank en een luie stoel. Zowel in het slaapgedeelte als in het woongedeelte staat een lcd tv. Ook hebben we een koelkastje, dat is ook wel prettig. Vanaf een klein balkonnetje kijken we zo op het vliegveld. We zien de vliegtuigen staan. We pakten even de spullen uit en maakten een rondje door het hotel. Het ziet er allemaal heel mooi uit. Beneden is een planetarium waar koikarpers zwemmen en mooie planten staan. Buiten is een zwembad en er is ook een fitnessruimte.





Ik typte nog even mijn verslag van gisteren want daar was geen tijd meer voor geweest vanmorgen. Ik heb gelijk ook nog wat foto's bijgevoegd van de dagen ervoor. Van half 6 tot half 8 was er een zogenaamde Managersreceptie. Gratis drank en snacks gedurende twee uur. Tegen 6 uur besloten we hier maar even naar toe te gaan. Je kon van alles krijgen, voornamelijk cocktails maar ook gewoon fris en bier. Verder kon je bakjes popcorn en tortilla chips nemen. Toch goed geregeld.



Omdat we vanavond om 20.40 uur in kunnen checken wilden we niet te ver van het hotel gaan eten. Aangezien ik ook niet helemaal lekker was besloten we dan ook maar om in het hotel te eten. Het is geen Outback maar het smaakte prima. Ook betaalbaar voor zo'n hotel.

De kinderen gingen nog even naar de fitnessruimte samen met Ton en ik ging alvast naar de kamer. Om 20.40 uur checkte ik in maar dat had nogal wat in. Aangezien we twee boekingen hadden moest ik ook 2x inloggen op de site om bij elkaar te kunnen zitten. Steeds werd ik er weer uitgegooid. Maar goed het is uiteindelijk toch gelukt om stoelen bij elkaar te vinden. Morgen de boardingpasses maar printen op het vliegveld.

Hierna typte ik nog even het verslag van vandaag. Het is inmiddels half tien en de kinderen willen weer een film gaan kijken. 'Ton en ik kijken nog even tv en dan zal het wel niet zo laat worden. Ik heb al drie dagen flink last van mijn keel en het lijkt of ik steeds meer verkouden wordt. Hopelijk niet. We hebben een late checkout morgen in het hotel dus we kijken wel wat we morgenvroeg nog gaan doen. Zal ook afhankelijk zijn van het weer. Morgen dus alweer de laatste dag.

5 opmerkingen:

  1. wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin hebt.
    het hotel ziet er erg goed uit.
    wel lekker dat je al in miami bent en niet de laatste dag z`n eind moet rijden.
    geniet van jullie laatste dag in florida en heel veel plezier met je nieuwe bak spullen.
    maak er iets moois mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het vliegt voorbij zeg, nou maak er nog een laatste topdag van !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel een rustig idee dat het weer nu onderweg geen roet meer in het eten kan gooien. Dank zij het on-line inchecken hoef je je ook geen zorgen over de stoelen te maken, kortom: jullie zitten gebakken!Een fijne vlucht gewenst, straks.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens jullie alvast een heel goede reis naar Nederland.
    Groetjes,
    Sjef

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig goed in Miami aangekomen en op de relaxstand. De laatste dag doe je toch niet zoveel meer, eigenlijk alleen maar wachten tot je naar de luchthaven kunt. Lekkere kamer. Goede vlucht.

    BeantwoordenVerwijderen